Jeugd

De jeugdcommissie organiseert, al dan niet tezamen met de tennisschool, diverse activiteiten zoals het openingstoernooi, zomerfeest, ouder-kind toernooi en open jeugdtoernooi.

De commissie is altijd blij met uitbreiding, en hulpouders zijn van harte welkom! Wij zullen je dan ook benaderen om af en toe een handje te helpen.
Wil je zelf graag een bijdrage leveren aan de activiteiten, stuur ons dan een mail naar [email protected]

Al onze vrijwilligers dienen een Verklaring van Goed Gedrag (VOG) te kunnen overleggen. Deze verklaring is belangrijk om te kunnen werken op onze vereniging.

Tenniskids

Tennissen kun je bij ons al vanaf je 4e jaar.
Onze vereniging hanteert het Tenniskids concept van de KNLTB. Dit houdt in dat je afhankelijk van je leeftijd en tennisniveau wordt ingedeeld in een bepaalde kleur (blauw, rood, oranje, groen of geel). Onze tennisschool bepaalt welk niveau voor jou geschikt is en zal de groepsindeling hier zo goed mogeijk op aanpassen.

Per kleur worden er door de KNLTB, de jeugdcommissie maar ook door de ons omliggende tennisverenigingen alllerlei activiteiten georganiseerd.

Alle informatie omtrent het Tenniskids concept vind je via deze link Tenniskids (extern).

World Tour

Als je bij ons tennisles gaat volgen, dan doe je automatisch mee met deze competitie. Deze vindt niet het gehele jaar door plaats, maar op een aantal vaste zondagen in voor- en najaar.

Je speelt dan met je eigen team op je eigen niveau tegen verschillende tegenstanders uit de regio. Je gaat ook bij de tegenstanders op bezoek (uitwedstrijden). Wanneer je niet mee kunt doen uit geloofsovertuigingen of andere verplichtingen, dan kun je dit altijd aangeven. Geef je dit niet aan, dan gaan wij ervan uit dat je er bent op de wedstrijddagen. Je team rekent op jou!

Per team wordt er een captain aangewezen (in de regel is dit een ouder) en wordt er een groeps app aangemaakt. Via de teamcaptain en de groeps app houdt onze Tenniskidsfunctionaris contact met alle betrokkenen om zo alles in goede banen te kunnen leiden.