KNLTB Senioren Zomercompetitie

21 maart 2024

Beste leden,

Langzamerhand begint het iets warmer te worden en staat en tennis (en padel) seizoen weer voor de deur. Binnenkort zal de voorjaarscompetitie voor zowel de tennis als de padel van start gaan. Als vereniging zijn wij altijd gewend dat er teams meedoen aan de voorjaars- en herfstcompetities van de KNLTB. Er is echter ook een KNLTB zomercompetitie. In het verleden was hiervoor binnen onze vereniging echter weinig animo. Met steeds meer nieuwe leden en onze prachtige nieuwe padel banen gaat dit misschien veranderen.

Wij willen jullie daarom wijzen op de mogelijkheden van het spelen van een zomercompetitie voor zowel de tennis als padel. Aanvullende informatie over beide competities is te vinden in de bijlagen van dit bericht.

Tennis

Komende zomer is ook weer mogelijk om voor de tennis mee te doen aan de zomercompetitie. In de maanden mei en juni wordt er op 7 woensdagavonden competitie gespeeld. het is uds mogelijk om hier aan mee te doen. De competities in de zomer bestaan uit 4 dubbels. Er kan gespeeld worden in Herendubbel, Damesdubbel en Mix dubbel. Tijdens de zomer competitie wordt er Compact gespeeld. Dit houdt in dat er op Deuce direct wordt gespeeld om een beslissend punt. En er bij een eventuele 3e set een super tiebreak wordt gespeeld.
Inschrijven voor de zomercompetitie moet al op korte termijn gebeuren. Inschrijven kan tot uiterlijk 01-04-2024.

Padel

Met onze nieuwe padel banen wordt het ook mogelijk om padel competitie te gaan spelen. In het voorjaar wordt er bij onze vereniging al door 1 team competitie gespeeld. We verwachten dat dit met de komst van de nieuwe zal gaan stijgen.
Voor de padel zomer competitie wordt er in de maanden juni en juli gespeeld in 5 weekenden. Er kan competitie worden gespeeld op de vrijdag, zaterdag en zondag. De padel compeptiitie wordt gespeeld in 4 dubbels. Het competitie aanbod voor padel in de zomer is gelijk aan het aanbod in de voorjaars- en herfst competitie. Er kan worden ingeschreven voor een dames competitie en voor de mix (er is geen aparte heren competitie). Bij een mix team is iedere combinatie mogelijk. Dit hoeven dus niet perse 2 dames en 2 heren te zijn. Ook in de competitie is het bijvoorbeeld mogelijk dat een dame en een heer tegen 2 heren spelen.
Omdat de padel zomer competitie pas in juni start is er voor deze competitie meer tijd om in te schrijven. Voor de padel zomer competitie kan worden ingeschreven tot uiterlijk 01-05-2024.

Er kan voor beide competities worden ingeschreven door een mail te sturen naar [email protected].
Vermeld hierin alle teamleden en aan welke competitie jullie team wenst mee te doen

Indien er over een van beide competities vragen zijn dan kunnen jullie contact opnemen met de competitieleiders van LTC Hoogvliet.

Met vriendelijke groeten,

Competitieleiders LTC Hoogvliet